zaterdag 26 januari 2013

Een borstzakje, warme worst en blauwe balletjes...

Vriendin S. is zwanger. Heeeel erg zwanger, binnen nu en n paar weken is de kleine spruit er. En omdat natuurlijk elke gelegenheid een goede is voor een feestje, kreeg ze een 'babyshower'. Voor diegenen die al tijden uit de kleine kinderen zijn of die er überhaupt nooit aan zijn begonnen: een amerikaans fenomeen waarbij je viert dat er een baby gaat komen. Dat dus. En dan is t daarbij een sport om alles in babykleur te doen. In het geval van S. dus blauw (rara wat zou t worden...)

Voor in het verwenmandje maakte ik een 'borstzakje':


Een mini rijstkussentje wat je gemakkelijk in je bh kunt stoppen voor eventuele borstvoedingsongemakken (zij die al ooit eens bevallen zijn weten waarschijnlijk wel wat ik bedoel, anderen val ik maar liever niet lastig met deze informatie).

Ook de 'warme worst' moest natuurlijk in het mandje:


In de winter een trouwe bedgenoot voor mijn koude voeten, af en toe verlicht 'ie een pijnlijke nek of rug, en in het begin van de bevalling (het stadium waarin ik dacht dat mn andijviestamp van die avond aan t opspelen was) lag 'ie over mn bolle buik gedrapeerd.

En in 't kader van: 'we maken nog wat blauw snoepspul' besloot ik de popcakemaker uit de kast te halen. Gekregen van Sinterklaas en ideaal voor snelle baksels (5 min. baktijd) voor een ongeduldige peuter. Dit keer zou het wat sjieker worden dan een simpel cakeballetje. Ik snuffelde wat op Pinterest en koos erg schattige babyhoofdjes op n stokje. Volgens de kenners zou dit een van de makkelijkere creaties zijn. En inderdaad, erg moeilijk zag het er niet uit.
... En viel dàt even tegen! Na wat gehannes met blauwe smeltchocolade en plaksnoepjes leek het resultaat eerder op pokdalige aliens dan op schattige babietjes. (Lekker waren ze trouwens wel, want ja, een dikke laag chocolade maakt veel goed he.)


Natuurlijk was ook onze Junior Masterchef weer in de keuken aanwezig. Al babbelend maakte hij de mooiste (en plakkerigste) creaties.














En de shower zelf? De zwangere in kwestie was blij verrast, het eten kwam bij lange na niet op en het was heel gezellig!

7 opmerkingen:

  1. Hahaha, pokdalige aliens ;-) Nou ja, als ze maar smaken! Wat een superleuke tekeningen heb je gemaakt trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke en nuttige kadootjes.....en je tekeningen zijn inderdaad super !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha ik moet lachen met die blauwe aliens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk allemaal. Leuk dat je mij volgt Judith, en bedankt voor je berichtje op mijn blog MadebyMIEforyou.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lieve kadootjes! die tekeningen vind ik super grappig!
    Dank voor je goeie tip op mijn blog! Heb ´m meteen in de praktijk gebracht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. a dat ziet er allemaal leuk uit zeg. Zelfs het borstzakje ziet er leuk uit! Ik weet nog wel dat ik ernstig geschokt was toen ik de inhoud van zo'n kraampakket bekeek ;)
    De sneeuwhut van je vorige berichtje had ik ook nog niet gezien, mooi hoor. Is er nu nog iets van over??

    BeantwoordenVerwijderen